VDMA (Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau, Germany 2010)
De nieuwe maatstaf geeft controle over de einddoelstellingen, zowel voor de korte golven als de middellange golven.
Bekijk meerDe vlakheid van vloeren is van het allerhoogste belang voor de prestaties van alle goederenbehandeling (MHE), maar vooral essentieel voor industriële VNA-trucks. Die heffen steeds hoger en werken steeds sneller. Dit is een uitdaging. De oude normen zoals DIN 18202, DIN 15185 en de technische aanbevelingen zoals TR34, gaan enkel over de basisvereisten qua vlakheid van vloeren. Ze houden geen rekening met het goed functioneren van de heftrucks. In alle gevallen moet VDMA, de EN 15620 of ook FEM 10.2.14-1 gespecificeerd en toegevoegd worden.
De nieuwe maatstaf geeft controle over de einddoelstellingen, zowel voor de korte golven als de middellange golven.
Bekijk meerDe VDMA-vlakheidsvereiste werd opgenomen in de FEM 10.2.14 / 4.103 – 1 en vanaf september 2021 in de Europese norm EN 15 620.
Bekijk meerDeze standaard was specifiek gericht op de analyse van vloeren in magazijnen met hoge stellingen.
Bekijk meerDe laatste versie van de DIN 18202-standaard werd in april 1997 gepubliceerd.
Bekijk meerHet F-nummer-systeem werd in 1983 voor het eerst gebruikt voor een erg groot commercieel project.
Bekijk meerIn februari 2003 heeft de Britse Beton Maatschappij (British Concrete Society), daarbij geholpen door het ACIFC, zijn technisch rapport herzien.
Bekijk meer